Te koop: Dübbel en Jesse, model Nordsee 55, 17 meter luxe aluminium zeiljacht

Aluminium zeiljacht Dübbel en Jesse, "Masaya', model: Nordsee 55, gebouwd in 1989, afmetingen 17 x 5 x 2,2 m, ontworpen door Dhr. Dübbel, gebouwd door Yachtbau Dübbel & Jesse Nordeney, waterverplaatsing ongeveer 25 ton, brandstoftank ongeveer 1.500 liter, watertank ongeveer 1.600 liter, vuilwatertank 1.00 liter, aluminium witte romp met loden kiel, ramen van gehard glas 22 mm dik, midden kuip, met vaste ronde buiskap en demontabele tafel, tweede kuip voor bediening zeilen met zitplaats en lieren. (fotogalerie onderaan pagina)

 

Afmetingen 17 x 5 x 2,20 meter
Materiaal      :    Aluminium
Gebouwd in  :    1989
Motor            :    1 x MTU OM 366LA, 6 cyl Diesel Hp/Kw                             170 (Hp), 125 (Kw)

BTW             :     Betaald

 

Accommodatie

Het interieur is ontworpen om comfortabel te verblijven voor een stel met af ​​en toe de gasten. Het jacht is afgebouwd met gestoomd berken een licht houtsoort met een sterke aangename nerf en heeft daardoor een zeer aangename sfeer, airconditioning / verwarming CLD gekoeld water-systeem met controles in elke hut. 

Van achter naar voren:

Eigenaarshut: Dit is groot, met een tweepersoons bed aan bakboord en een bank aanstuurboord, pop-up tafel, verborgen ruimte voor ordners. Kasten, laden, boekenkast en twee kledingkasten.

Badkamer met witte corian spoelbak en omringende oppervlak. Spiegel met kasten onder de spoelbak en aan de zijkant van het schip. Grote ronde douchecabine, Sealand vacuüm flush elektrische actie toilet.

Groot kombuis aan stuurboord, naast de midden kuip met een Dübbele gootsteen en een groot werkblad in witte corian, cardanische gaskookplaat en oven Force 10, 220 V. elektrische combinatie magnetron / oven 220 V. Morris Superautomatic vaatwasser, koelkast / vriezer systemen via ofwel: 220 V. AC ijsmeester E / AC kuhlanagen (via generator of omvormer) of vanaf de hoofdmotor compressor tijdens het motoren, koelkast  en koelbox uitgebreide kasten, afzuigkap boven gaskookplaat.

Machinekamer onder de middenkuip, toegangsluik in de zitting van de kuip, achter de trap en in twee deuren in het kombuis.

Salon, Rondzit met tafel op verhoging met daardoor een mooi zicht naar buiten tijdens het zitten, boekenkasten, navigatietafel met zitbank met leer bekleed aan stuurboord, met  uitgebreid instrumentarium, computer en apparatuur, kasten voor fijne wijnglazen.

Gastenbadkamer aan bakboord, witte corian spoelbak en omringende oppervlak, spiegel boven, kasten eronder en aan de zijkant. Lavac handleiding vacuüm actie toilet.

Gasten douchecabine aan stuurboord, wasmachine / droger en kasten.

Voorschip gastenhut, een kledingkast en eenpersoons stapelbed (onderste uit te schuiven tot tweepersoons bed), aan stuurboord; een kast en een bank wat te gebruiken is als eenpersoons bed en daarnaast een kledingkast.

 

Motor

MTU model OM 366LA, 6 cilinder 5958 cc's, 170 hp, Korsor motor HVK45S tandwielkast en een variabele schroef,  Lewmar Richfield model 300 / 400 R boegschroef (de boegschroef komt uit de romp middels een hydraulische cilinder). Onan MDKD53R 6.5kva 220 volt generator. Watermaker (1 litres per minuut). Airconditioning. Electrical systems: 5 deep cycle agm accu;s ( 2014), Generator 220 Volts, Walstroom met scheidingstravo 3,5 Kw  220 Volts of 110 Volts, Masterfolt accu lader, Masterfolt 3,5 omvormer.

Navigatie

B & G fluxgate kompas hydra 2000 systeem hoofd displays geven: bootsnelheid, windsnelheid en richting etc, diepte, en diepte alarmen, bootsnelheid is via B & G sonic, Veruno radar (range 42 mijl), Nera fleet 33 satcom systeem, Sailor marifoon (3 stationnen 1 bij kaartentafel, midden kuip en stuur kuip), Samsung smart tv 39 inch, Bose 321 surround system, Pioneer multimedia speler met drie verschillende volume regelingen met boosters (voorhut, salon, achterhut). Middenkuip heeft de volgende instrumenten multidisply voor tridata, er is een verborgen pop-up display met automatische piloot controles, Segatron, de beste (en misschien wel de duurste) in de wereld! Tijdens zeilen bij meer dan ong. 3,5 knopen, wordt stroom geleverd door een hydraulische pomp, aangedreven door de belangrijkste schroefas. Op andere momenten, schakelt de stroom automatisch te worden gevoed door batterijen van het schip. Richting ingang gekozen vorm een ​​van de 3 sourses: Brookes & Gatehouse fluxgate kompas, en B & G hoek, en Cousins ​​en Plath magnetisch kompas (het verstrekken van back-up in het geval dat de B & G-systeem zou falen), B & G analoge displays voor windsnelheid, windrichting en kompas natuurlijk; multifunctionele digitale display voor de snelheid van de boot en de diepte, Skianti marifoon etc. Stuurkuip: de volgende B & G analoge instrumenten zijn verborgen in een pop -up unit direct in de voorkant van de stuurkuip: windsnelheid, windrichting, vergroot windrichting, boot snelheid, kompas koers, diepte, rolsysteem controles voor de genua en de stagzeil en controles voor de hydraulische lieren zijn verzonken in de beide zijden van de stuurkuip, zijn een  VHF-radio en de motor instrumenten ook verzonken in de zijkanten van de cockpit. De stuurkolom bevat: C-Plath Venus kompas, Autopilot kill switch, overname controle, en de richting controle, slave van veruno systeem/plotter, dieptemeter, etc., propeller pitch control, roerstandaanwijzer, boegschroef richting controles, en controles voor het verlagen en het verhogen van de boegschroef, grootzeil rolsysteem en outhaul bedieningsknoppen, bedieningsknoppen voor het verhogen en verlagen van de achtersteven platform, bedieningsknoppen te verhogen en verlagen van de belangrijkste anker, motor gashendel en de knop voor het aanbrengen van de motor in en uit van het vistuig.

Uitrusting

Het openen van platform naar achtersteven (hydraulische), flush dekluiken door Dübbel & Jesse, ankerlieren, zowel op het voordek en lieren evenals spi lieren gemonteerd: 1 Lewmar 3000 V. hydraulische ankerlier en 1 Lewmar 3000 VE elektrische ankerlier, (Lewmar Commander 4-systeem besturen van de belangrijkste ankerlier en cockpit lieren), op voorschip verhogen en lagere voet controles in het dek voor beide ankerlieren, 3 ankers (1s.s. ploeg anker, gewicht  125/1 CQR ploeg anker,  92/1 Fishermans anker,  70), op 100 meter van 12mm ss ketting, 40mm touw, 2x 50 meter Kedge anchor touwen, Bauer duik compressor: gebruikt voor het vullen duiken flessen, en om te leveren aan een lange perslucht, bijvoorbeeld om verstoppingen te verhelpen, ingebouwde hoge drukreiniger in machine kamer,  1 x BFA 6 personen reddingsvlot, 1 x BFA 4 personen reddingsvlot  zijn opgenomen in een lancering van platforms  binnen de roestvrij stalen staven van de hekstoel, een substantiële loopplank vouwt op in tweeën en kan netjes worden opgeborgen in de lazaret van de achtersteven, brug op achtersteven gemonteerd met daarop 2 aerogen 6 windgeneratoren en 2 x 100 wat daglicht panelen, en satalietbol Nera, aan stuurboord aan het hekwerk een buitenboordmotor, een Jontron Sarsat kompas EPIRB, bijboot sodiac 265 8 pk Yamaha motor, dinghy davits op achtersteven,  lazaret, lange walstroom voedingskabel, lange watertoevoerslang, tal van landvasten en andere touwen, Reserve onderdelen: MTU startmotor en dynamo, de meeste delen van de Onan generator, en pompen, tal van brandstof, olie en watermaker filters, acculader, 3 zwemvesten, 3 live lijnen, 5 brandblussers, firepro automatisch blussysteem door hele jacht heen,  Sailomat 600 windvaan stuurinrichting, een reserve genua, fok en grootzeil Reckmann.

Tuigage

Alle zeilen zijn furl hydraulisch door Reckmann power pack de bedienen (voorzeilen RF90 serie en grootzeil rolsysteem door RMR serie): grootzeil (68 m²), Genua (100 m²), stagzeil (70 m²), genaker (110 m²),

De voorzeilen zijn origineel, in Dacron geleverd door Hood, de Spectra grootzeil zit  in mast op een rolsysteem en werd geleverd door Hoods Sydney loft in 1994.

De genua, fok en grootzeil werden onderhouden door Hoods van Australië in december 1998 en de zon bescherming strips werden vernieuwd.

De stagzeil is een high aspect zeil en geeft uitstekende upwind prestaties in sterkere wind.

Zeilen met de wind mee, kan zowel de genua en de stagzeil worden uitgeboomd 

Ophouder/neerhouder Navtec voor het verhogen en verlagen van de giek, voor het spannen van de bakstagen en voor het spannen van de genua.

 

Rod rigging door Hugo G Reckmann GmbH, Doorgestoken mast, 25 meter van de kiel tot masttop, twee sets van de zalingen, een spi boom, gemonteerd op de mast en gecontroleerd door een Andersen lijn lier, twee vaste bakstagen; spanning bepaald door Navtac hydrauliek Halyard voor een optimale zeil vorm. Ook beïnvloed door Navtec hydrauliek, bakstagen naar de bovenste zalingen; checkstays ook beschikbaar voor de lagere spreaders voor oceaanreizen, babystag en uitneembare stag.

Huidige locatie van het jacht: Noord-Holland, Nederland